Kalas och tråkig Mamma

Helgen har varit betungande för mig. Mamma och "idioten" var ute hela natten i fredags. Mamma och Moster fyllde år i helgen. Jag fick inte vara med.. Men på lördagen fick jag vara med på dagen i alla fall och äta tårta som Moster hade med sig! Det var en stor tårta. Mamma sa det var hennes frukost.

På söndagen var alla utmattade, utom jag. Mamma blev tråkig igen på söndagen. Dessutom så har hon ont i ryggen så hon kan inte leka så våldsamma lekar med mig. Det var efter Mamma varit på en av sina sessions som hon kallar det för i torsdags. Mamma sa att hon gjorde konstiga poser. Fattar ingenting.

Min Mamma jobbar som modell. Det är därför hon måste göra konstiga poseringar och få träningsvärk ibland. Jag har fått vara med Mamma några gånger! Mamma blir glad när jag blir fin på foto. Mamma har många foton på mig.

Nu är Mamma dålig och orkar inte sitta upp så länge. Promenader mår hon bra av så vi har gått jättemånga promenader idag! Det är skönt att gå promenader med Mamma. Ibland slipper jag ha kopplet på mig. Är det mkt bilar får jag inte gå utan koppel för då kan Mamma bli orolig.

Mamma gjorde figurer i choklad idag. Hon skulle ha de i kylen att ha och bjuda på när Moster kommer hit. Moster äter alltid upp allt gott när hon är här. Mamma hade lovat mig glass, som jag inte fick för Moster hade tagit allt som var kvar. Då blev jag utan glass. Jag brukar inte få glass. På sommaren då Mamma köper glass brukar vi dela på den eller så får jag en liten egen. Det är gott med glass, fast den är kall och går bara att slicka på.

Mamma hittade bilder på mig idag på Mammas kompis Saras bild dagbok http://luciferskatt.bilddagboken.se/ Det var bilder på mig när jag var med Mamma på jobbet i somras. När Mamma jobbade kväll följde jag med henne till jobbet. Det var roligt. Alla ville leka med mig =) Sara stod ut med mig fastän hon är allergisk mot mig egentligen.
Jag är också allergisk mot något. Skaldjur åt jag när jag var 1,5 år och då svällde jag upp så Mamma sa att jag hade bytt ras till Bulldog. Fast.. Bulldog ville jag inte vara så Mamma och jag körde med bilen till Doktorn som gav Mamma medicin som hon sen skulle lura i mig. Jag fick en spruta med. Det gjorde ont.
Sprutor gör ont. Senast jag fick en var för ett år sedan när jag var 2 år och skulle få min vaccinspruta som Doktorn i Löddeköpinge glömt ge mig. Den gjorde jätteont! Jag blev jätteledsen och sprang fort till Mamma. Jag ville hon skulle hålla om mig. Jag fick vara i Mammas famn medan de gav mig sprutan. Efteråt blev jag glad igen, men jag åker aldrig dit mer igen.

Mammas tråkdagar är ganska bra ändå. Det blir mkt mys med Mamma. Hon är med mig hela tiden och jag är med henne hela tiden. Mamma läser mkt böcker, när hon är vaken. Hon har läst klart två böcker hon fick låna av sara så hon kanske ska åka hem till henne i veckan och låna nya sa hon.
Nu lyssnar Mamma och jag på bandspelaren istället. Moster gav Mamma gamla sagoband de lyssnade på när jag inte fanns för jättemånga år sedan. Prostens barnbarn handlar banden om. Jag förstår inte så mkt. Mamma skrattar ofta när hon lyssnar på banden. Då blir jag glad.

Nu ska jag sova. Mamma vill att vi går och lägger oss nu (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0