Moster och regn

Igår kom Moster på besök igen. Hon stannade hela dagen :) Det var mysigt. Vi åt linssoppa och hembakat bröd. Sen sov vi middag i min säng. Ja den är ju mest min för jag både leker och sover i den oftare än någon annan. Vi såg Dr House samtidigt season 4 episode 7. Fast Mamma tyckte den serien blivit tråkig nu när de bytt ut massa skådespelare, sa hon.
Medan vi sov middag åt Moster nästan upp alla chokladfigurer Mamma gjort häromdagen. Jag fick inte ens smaka lite..

Potatismos gjorde Moster sen. Den åt jag av idag =)

Åh vi var just ute, Mamma och jag. Det stört regnade! Jag tycker inte om när det blåser eller regnar. Då vill jag gå hem eller så vill jag Mamma ska stoppa mig innanför jackan som hon gjorde när jag var riktigt liten. Det var inte lätt alls när jag kom för tre år sedan mitt i vintern! Liten skit som jag var så frös jag för minsta lilla. Och rädd för trafiken var jag!! Nä, Malmö var ingen bra stad att bo i alls. I alla fall inte för mig.

Jag har flyttat runt en hel del under mitt för tillfället korta liv. Jag föddes i Löddeköpinge, flyttade till Malmö Värnhem då jag var 6,5 vecka, flyttade till Bjärred när jag var ett år, flyttade till Lund när jag var lite mer än 1,5 år och sen när jag var nästan 2 år gammal flyttade jag hit till Göteborg! Upp till Moster =) Det är det bästa Mamma gjort. Vi vandrar ganska ofta i Slottsskogen och kolla på alla sälar och hjortar och matar alla miljoner fåglar med bröd. Fast det tycker jag inte om! Slänga ut en massa bröd åt de där fjantarna är ju slöseri! Bättre att ge de till mig. Nä, när Anna, Moster, Mamma och jag var där sist så blev jag minsann lite sur, men Mamma sa att varannan brödbit kunde jag få om fåglarna fick också.

Mamma har pillat med våra julkort vi ska skicka ut och maila ut till folk. Det blev ju givetvid jag som fick vara med på kortet. Jag har inte sett den själv än, men bara det inte är en dum bild på mig.

Här är en dum bild på mig. Moster är bakom mig, men hon ser inte dum ut. Varför blev jag dum då..?

Här var jag kanske 10 veckor eller något sånt. Jag minns inte, ska fråga Moster nästa gång jag ser henne.

Mamma  funderar på att lägga upp filmer med mig på youtube.com. Det finns en dumfilm där Mamma ber mig leta efter Moster, men så hittar jag Oskar! Ganska pinsamt ändå. Min Moster är söt och blond och är mjuk. Hon har ingen muskligkropp och korthår och skäggstubb :O Värst vad jag börjar se dåligt sen jag blev blind.

Nä, jag är inte blind ^^

Här är Mammas bästa bild på mig. Första ggn Mamma hälsade på mig i Löddeköpinge och första bilden hon nånsin tog på mig. Jag var 4 veckor då (:


Nu ska jag vi sova! Mamma är ledig från skolan imorgon så vi ska ha mys-dag hela dagen, bara Mammis och Conan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0