Otrevlig? Skaffa hund!

Var länge sedan jag skrev något nu, men Mamma har ju inte haft tid så mkt sen hon började sin nya kurs.
Men Mamma och jag har myst massor ändå. Hon ligger ofta och läser om dagarna, när hon inte är borta. Det är skönt.
När Mamma varit borta länge och hon kommer hem så går vi alltid ut på en mega lång promenad. Jätteskönt! Sen myser vi när vi kommer hem ^^

Igår fick jag ett nytt halsband av Moster =) Ett som lyser när det är mörkt ute. Mamma har ju en slags väst man kan ta på sig som är ljusgul och har reflexer som det står bokstaverat DOG på. Men jag tycker inte om att ha sånt på mig. Då slipper jag.

I Metro för massa dagar sedan stod det att skaffar man hund uppfattas man som både trevligare, hälsosammare och mer framgångsrik! Ny vetenskaplig undersökning som gjorts. Massa människor tyckte bättre om bilderna med de människor som hade en hund bredvid sig än om de människor på bilderna som stod helt själva. Hundägaren uppfattas som sund, intelligent och utåtriktad!

Nä, nu måste jag se på medan Mamma syr. Hon sätter på ett band på bandspelaren och så sitter hon och syr medan jag ligger under köksbordet och vilar mig. Det är jätteskönt. Eller så lägger jag mig på golvet i köket där solen lyser. Jag älskar ligga i solen. Har jag gjort sen jag var jätteliten har Mamma berättat. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0