Vaknade för tidigt

Imorse mådde jag jättedåligt. Klockan sex ungefär fick jag väcka Mamma. En minut senare kräktes jag i sängen. Tidigare har jag alltid gått och gömt mig då jag behövt kräkas, men det har inte alls hänt ofta. Jag vet att jag inte får bajsa eller kissa inomhus så jag antar att jag inte får kräkas heller då, men Mamma har sagt till mig att behöver man kräkas kan man inte hjälpa det. Likaså då man har urinvägsinfektion så man kissar på sig kan man inte heller hjälpa.
Mamma hjälpte mig nu imorse i alla fall. Hon klappade på mig och efteråt fick jag sitta i Mammas knä och bli kramad på. Sen torkade Mamma i sängen.

Det värsta var att Mamma sa att jag inte fick äta något nu på dagen. Efter vistelsen vid Härlanda Tjärn så fick jag ett rostat bröd med lite lite smör på. Jag ville inte ha den. Jag ville ha skinka på min smörgås, men det fick jag inte. jag tog några tuggor, sen ville jag inte ha mer. Nu ikväll fick jag riktig mat fast okryddad. Det har gått bra.

Nu ska Mamma och jag ner till Härlanda Tjärn och hälsa på Rickard och Farbror Jimmy som håller på att fiska där nere vid sjön. Mamma säger att hon ska plugga sen. Det betyder att hon sitter med böcker och läser och läser samtidigt som hon sitter med sin laptop och skriver och skriver.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0