Julafton och Tjörn

Vi är inte sugna på att sova än, Mamma och jag. Fast vi har försökt. Nu ligger vi i sängen och kollar på en gammal barnfilm som heter Bamse i Trollskogen. Mamma tycker om Skalmans mat och sov klocka. Hon önskar sig en sådan nästa år säger hon.

Idag har vi städat hela lägenheten! Jag hjälpte till lite grann för jag sa till både dammsugaren och moppen att inte rulla för långt bort. Ny bäddat är det också.

Det var ju Julafton i torsdags förra veckan. Då jobbade Mamma från klockan 8 på morgonen till kl 21 på kvällen. Jag följde med Mamma till jobbet och träffade hennes klienter som bor där Mamma jobbar. Jag visade de hur snabbt jag kunde ta sönder en fotboll och hur man gör för att lemlästa pipleksaker på det mest effektivaste sättet.
Mamma jobbade med Tant Terese. En mycket snäll tant. Hon sa fina saker om mig.


Godisbord på           Tant Terese och jag
Mammas jobb           ser Kalle Anka


Sen när klockan äntligen blev nio så körde vi först och lämnade av Tant Terese så hon kunde ta spårvagnen hem till sig, och sen körde Mamma och jag till Kortedala och hem till Tant Katt! Där fick vi äta massa julmat och massa julgodis! Mamma älskar deras knäck!
Jag fick en ny kompis också. Tjaboo heter han och är en blandning av Shetland Sheepdog och Papillon. Han tyckte också mycket om att mysa.
Det var underbart att fira jul hemma hos Tant Katt, Mr Bear och Tant Sofie detta året också. Mamma tycker det är så skönt och avslappnat och så skrattar man nästan hela tiden.


Tant Katt och Mamma           Mr Bear                                Tjaboo har ätit klart



Tant Katt och           Vi är ute på                          Jag spelar fotboll
Tjaboo                      Juldagspromenix                   i Mr Bears säng



Mamma och            Jag väcker                Jag vilar hos
Tjaboo                     Tant Sofie                Tant Sofie


Mamma och jag sovöver hos Tant Katt, men dagen efter vilade hemma. Mamma berättade att vi skulle ut på en kort resa dagen efter. Vi åkte nämligen till Tjörn den 26 december. Fan så tråkig resa. Den tog aldrig slut, tills den väl gjorde det. Då kom Rickard och hämtade oss.
Sen åt vi middag och såg film och hade jättemysigt. Vi sov över där med.
Det var lite svårt att fokusera sig därborta. Både Honey och Zelda löpte så jag ville så gärna umgås med de, men det fick jag inte. Mamma vill inte bli farmor säger hon.


Zelda                           Honey                       Synd om mig


Klappa mig                         Baileys                             "Rävungen"


Nä, nu är klockan snart två på natten. Mamma och jag ska sova nu.
Imorgon kommer Tant Katt!!

Godnatt!




Jag och Farbror Roger snoozar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0