Snöpromenix i Göteborg

Vi har just kommit innanför dörren, Mamma och jag. Vi har varit ute i Skatås (Skogsparken) i lite mer än två timmar! Mamma brukar ha mig i koppel när vi är ute och går, men nu när det är så mkt snö ute så vill Mamma tt jag ska passa på att leka loss! Jag kommer inte när Mamma ropar om jag ser en annan hund eller ett rådjur, men jag stannar när hon ber mig. Annars är jag en lydig hund! Mamma kan lita på mig!


På två av bilderna är jag med, men kan Du se mig? ;)

Mamma bakade sockerkringlor och en annan sak som jag inte får skriva för om Mormor läser detta så får hon inte veta vad Mamma bakat åt henne i julklapp. Mamma kokte te, ordnade smörgåsar och kringlor. Hon stoppade ner korv åt mig med. Sen gick vi ut! Vi bor ju bara tio meter från skogen.

Vi gick i skogen, vi hälsade på mina hundkompisar och vi lekte med en av mina bollar. Vi träffade rådjur också, men Mamma har sagt att jag inte får hälsa på de. Jag träffade en ny kompis som hette Ayla också! Hon är 1,5 år och en Lapphund! Hon var jätterolig att leka med.


Inte lätt att posera när man har ngn bredvid som väntar på att få leka vidare

Efter en timma så kom vi till sjön. Konstigt egentligen för det tr bara 10 minuter att gå dit om man går raka vägen, fast det gjorde inte Mamma och jag idag. Då var det två killar där som åkte skridskor. Vi satte oss och tittade på de tills de kom till bryggan vi satt på. Då fikade vi med de. Jag fick korvbitar och te till frukost. Jag tycker om lagom ljummet te. Jag ska ha mjölk i mitt te. Sen kastade skidskoåkarna boll med mig. Mamma tar med sin en av mina bollar ibland när vi ska ut på långtur ensamma.


Skridskoåkarna       Ute på hal is                         Sjön Härlanda Tjärn

Nu är vi hemma igen! Jag ligger i soffan med Mamma och värmer mig i Mammas täcke som hon bar ut från sängen. Mamma sitter och äter hemalagad smörkola som hon och Tant Jennike gjorde i förrgår. De gjorde massa julgodis!


Vackert ute               Fönstret i köket                  Fönstret i vardagsrummet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0