Is - fruset vatten

I morse promenerade Mamma och jag ute i "skogsparken" och då kom vi till vattnet, som vanligt. Mamma tycker om att gå ut på bryggan med mig och och så tittar vi på det som rör sig under vattenytan. Men idag var vattnet helt fruset! Några var till och med ute PÅ vattnet! Mamma säger att det kallas is. Mamma var chockad över att man kunde gå på isen, den möjligheten finns aldrig nere i Skåne. Mamma och jag gick ut på isen. Kändes lite lustigt och inget luktade där ute heller. Vi gick tillbaka och satte oss på bryggan och tittade på de som gled fram på isen med några speciella skor de satte på sig. Vi satt där ett tag i solen. Mamma ville vi skulle få i oss lite vitaminer. Sen fick jag fick en bulle. Mamma drack te. Sen fick jag med dricka te. Folk kom fram och pratade med Mamma. Jag satt i Mammas knä.

Nu är vi hemma. Mer te. Mamma dricker mkt te.
Nu ska jag vila och Mamma ska plugga till en tenta. Mamma blir aldrig ledig när hon sa vara ledig.

Har bilder från jul och då Maccli var uppe igen som jag ska be Mamma lägga in åt mig senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0