Fint besök från Kävlinge

Förra måndagen åkte Mamma och jag in till Nordstan för att möta Tant Josefine och Tant Angelica. De skulle bo hos oss till tisdag eftermiddag hade Mamma sagt till mig. Mamma bäddade båda sängsofforna i tredjerummet. Den sängsoffan som står närmst fönstrena är min, men Mamma sa att hennes väninnor skulle bara låna den. Då sa jag okej, fast jag fick bädda om min säng. Täcket ska inte ligga platt på sängen tycker jag, fast Mamma bäddar så jämt.

Tant Angelica har också en pojkvovve. Han heter Turbo, är tre år gammal och är en dansk/svensk gårdshund. Jag var allt lite skeptisk i början till att han skulle bo med oss. Mamma säger att jag är bortskämd och van vid att vara enda bebisen, men Turbo gav mig ett av sina ben så då sa jag att det var okej ändå. Mamma sa att vi såg jättesöta ut ihop. Vi gick bredvid varandra när vi var ute och kissade. Vi lekte massor i hundhagen i den skogsparken vi bor vid. Jag brukar leka med mina kompisar där. Ibland är det de vanliga kompisarna som bor här där vi bor, men ibland kommer det nya hundar från andra ställen i Göteborg. Det är också roligt.
Mamma gav Turbo en reflexväst som jag fått en ggn tidigare, men jag tycker inte om att ha kläder på mig. Turbo tyckte om den. Det var bra att Mamma gav den till honom.

              
Mamma, Tant Angelica              Turbo och jag är nästan              Här leker vi..          
och Tant Josefine                        lika stora

        
  .. och här kollar vi på TV          Här åker vi rulltrappa.       
                                                    Varsin Mamma och
                                                    varsin Bebis.

Ändå tyckte jag att det var lite skönt när Turbo åkte hem för då fick jag mina leksaker och Mamma ifred. Men jag letade ändå efter honom när vi kom hem efter att ha vinkat av Tant Josefine, Tant Angelica och Turbo. Mamma påminde mig om att Turbo hade åkt hem. Då tog jag benet som Turbo gav mig och la mig i soffan och gnagde på det medan Mamma pratade i telefon.

Nä, nu ska jag gå ut och leka med Ceasar. Det är min granne. Han är en Rottweiler på 65 kilo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0