Slottsskogen 090714


På kvällen efter att gästerna från Kävlinge åkt hem så åkte Mamma och jag spårvagn till Slottsskogen. Där mötte vi upp Tant Katt (Priinsessan). Vi gick hela djurrundan, fast vi struntade i pingvinerna. Jag hamnar alltid i bråk med de ändå.

Tant Katt har klippt håret jättefint tyckte Mamma och jag. Hon har dessutom en ring i näsan. Det ser roligt ut! Mamma säger att det är skitsnyggt på Tant Katt. Min Mamma har också ringar, fast på örat. Hon ska skaffa fler i andra örat med har hon sagt. Tant Katt har fler ringar på andra ställen på kroppen med. Hon höll Mamma i handen när Mamma skaffade sina ringar.

   
Jag tycker det tar tid att           Tant katt och jag
komma fram alltså..


Idag bestämde Mamma sig för att jag inte får använda mig mer av Frontline VET. Sådant där fästingmedel man sätter i nacken. Mamma har pratat med många nu av de andra hundarnas ägare som också bor här omkring och de har sagt att det inte är bra. Mammas väninna Tant Ebba som jag har badat med hade ett recept på fästingmedel som man kokar ihop på egen hand. Det ska Mamma testa har hon sagt. Min väninna Pumas Mamma har en sak som sitter i Pumas halsband som ger ifrån sig signaler så att fästingarna mår illa.
Jag hade en fästing på magen idag, fast den satt inte fast hårt. Jag har bara haft tre stycken detta år! Två i ansiktet och en på magen, men Mamma har tagit bort de direkt. Vi kramas mycket, Mamma och jag, så Mamma hittar fästingarna snabbt.

Nu säger Mamma att vi ska klippa klorna. Jag vill inte det. Vi gjorde det ju för bara några veckor sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0