En mysig lördag

Mamma och jag var ute på promenix tidigare än vanligt imorse. Det var hon som väckte mig och inte tvärtom som det brukar. Det var soligt ute till och med! Vi gick en jättelång runda. Sen stekte Mamma omeletter.

Var med om något konstigt igår. Mamma kom hem som vanligt efter skolan. Klädde av sig och tog på sig myskläder. Sen gjorde hon något ute i köket vid skänken. Jag satt nedanför och väntade. Helt plötsligt sprutade det något till andra sidan av skänken och Mamma såg ganska chockad ut. Mamma skar sig i fingret. Det bara blödde hela tiden. Mamma tog en av handdukarna som hänger på ugnen och satte sig i soffan. Sen kom vår granne Tant Jennike och hämtade Mamma. Sen kom Tant Jennike och Mamma tillbaka efter ett tag och då hade Mamma fått sitt ena pekfinger omlindat. Mamma hade skurit sig med kniven ganska djupt i sitt finger.
Jag pussar Mamma mycket på vänterhanden nu.


Här är Tant Jennike, fast en annan dag, inte igår.


Nu har jag inte kunnat uppdatera bloggen igen! Dumma Mamma.

Förra helge var "Morbror" Maccli här i alla fall. Han är en rolig lekkamrat. Han kom på fredagen och åkte hem på måndagen. Jag sov både hos honom i min säng vid fönstret och hos Mamma i vår säng.

För ett tag sedan hade vi Mormor och Morbror Totte på besök med! Vi körde och hämtade de, men sen blev det bara jag och Mormor hemma för de andra var på en show, Walking with Dinosurs. Mamma hade filmat och tagit massa bilder som hon visade för oss sen.


Detta är jag och Morbror Totte


Mormor och jag               Mamma och Morbror Totte


Skönt att sitta och tänka en stund hos Morbror Totte


Seeeeen har Mamma och jag varit hos Marcus och Freja! Det hoppas jag blir tradition! Vi skulle egentligen åkt dit igår, men så skar ju Mamma sig så vi fick vara hemma.
Freja är en flickvovve som är ett år yngre än jag. Hon är en dansk/svenk gårdshund. Hennes pappa håller på att leta hulkar till henne för han vill bli morfar!
Nu har jag två kompisar som är dansk/svenska gårdshundar! Tant Angelicas bebispojke Turbo och Marcus bebisflicka Freja!


Här går vi                         Freja ligger på Marcus


Freja är en äkta pappasflicka!


Här står jag och Freja sitter. Vi väntar på godis.


Nu ska Mamma koka potatis så jag får skriva mer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0