Vanliga vardagen har börjat

Ja nu har Mamma börjat skolan igen. Som tur är är hon inte där så många timmar. När Rickard åker kl 11 på morgonen så kommer Mamma hem efter bara några timmar igen. Det är lite skönt att vara ensam ändå, fast helst vill jag ju följa med och inte vara hemma själv.

Det har hänt en del sen jag skrev ett inlägg till bloggen!
Dels så var Mammas väninna Tant Funny här med sin baby vid namn Pim Pim. Han är tre år och är en Foxterrier. Han var längre än jag, men vi hade samma teckning i ansiktet. De var här när vårt område hade fest. Gratis mat och dricka och så fanns det hopptorn, ett band, trollkarl och dansare.


Här står vi och              Vi träffade vår             Här ligger vi och vilar.
väntar på mat.              granne Josef.



Jag har också varit med Rickard och Farbror Jimmy när de har varit ute och fiskat. Rickard fiskar ofta. Jag tycker fisken luktar konstigt.


Här är vi på en av
bryggrorna i Härlanda.


Sen har jag trampat på en hel del grodor denna sommar. Nu har grodbebisarna vuxit upp, men jag trampar på de iaf. Två stycken hade hoppat in i vårt hus så Mamma tog in de. Vi tittade på de länge. Sen släppte Mamma ut de och jag trampade den ena i huvudet. Det gör nog inget för jag tror det var samma groda som råkade ramla ner för trappan så han hade redan ont i huvudet.


Så jäkla små var de!

Nu ska Mamma och jag se film. Lång dag idag säger Mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0