Sushi är inte bra för mig.

Det har varit soligt hela dagen idag så Mamma och jag har varit ute en himla massa timmar och lekt med några kompisar. Vi gick Skatås runt! Bara jag och en massa tjejer och två yngre hundar. En av tjejerna var en Parson, Du vet en sån där före detta Jack Russel fast långbent, men jag var faktiskt lika hög som hon! Hennes mamma sa att hon var lite för liten för sin ras och då sa Mamma att jag var betydligt för stor för min ras. Det är jag också! Mamma tycker inte att man ska bry sig om storleken för man älskar sitt barn ändå. Det höll de andra tanterna med om!

Två av Mammas kompisar hade varsin labrador. De fyra tjejerna var mellan 4 år och 7 månader. Jag tyckte de två små var ganska jobbiga. Små menar jag att de var väldigt mycket yngre än jag. De var ju större än jag annars. Dessa tjejer gick i samma koppel, men så hade deras mammor satt i ett dubbelkoppel i enden och det tyckte Mamma var jättefräckt!


Så såg det ut

Nu ska Mamma och jag ut och gå igen. Mamma vill gå av sig lite. De har just ätit sushi här hemma, men jag får inte smaka eftersom jag är allergisk mot skaldjur. Jag var när jag var liten iaf, men Mamma säger att jag nog har vuxit ifrån det.


Så här såg jag ut när jag fått i mig skaldjur då jag var ett år gammal.
Det var Mormor som upptäckte det först. Mamma sa att jag bytte ras
från Jack Russel till Bulldog.


Nu ska jag prova mitt nya halsband! Mamma fick en ficklampa av Tant Tone i julklapp så istället för att jag måste ha på mig halsbandet som lyser, om den inte hakar upp sig dvs, så kan jag ha detta reflexhalsband istället och så kan Mamma ändå hitta mig. Oftast är det jag som får ha koll efter Mamma. Mamma ser dåligt i mörkret.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0